Bora Bora în toată splendoarea ei

Încă nu îmi vine să cred că am fost în acest paradis. Dacă nu aș avea pozele drept dovadă, aș crede că a fost doar un vis. Oh! Bora Bora! Ce drag îmi e să scriu despre acest loc unic.

„Perla Pacificului”, cum îi spunea James Cook este de fapt un vulcan stins ce aparține de Polynesia Franceză.

Prima imagine care îmi vine în minte când mă gândesc la Bora Bora este imaginea bungalourilor de pe apă, într-un cadru plin de vegetație tropicală. Miros de flori parfumate. Palmieri. Apă azurie. Soare generos. Plaje impecabile cu nisip alb. Să continui?

Entuziasm la nivel 100% încă din avion, de când am văzut insula în toată splendoarea ei. Așa ceva? Mă gândeam dacă oamenii care locuiesc acolo sunt conștienți oare de frumusețea care îi înconjoară? Probabil că li se pare ceva normal. Eu nu mai aveam stare pe scaun de bucurie. (omg! omg!)

Se merită să mergi zeci de ore prin avioane ca să vezi măcar o dată în viață aceste peisaje unice. Nicio fotografie nu poate captiva ceea ce surprinde simțurile omului. Drumul lung și obositor cu n escale mai ales dacă vii de la Polul Nord, cum am venit eu. Itinerariul meu a fost: Tromsø-Oslo, Norvegia -Doha, Qatar -Auckland, Noua Zeelanda -Papeete, Polynesia Franceză -Bora Bora. (ugh!)

Bifând în această călătorie cel mai lung zbor comercial din lume: Doha-Auckland de 18 ore. Însă Qatar Airways, una dintre cele mai bune companii aeriene din lume, a făcut ca zborul să pară mult mai scurt (mese delicioase, filme, muzică și scaune comfortabile).

Un bungalou e tot ce îți poți dori pentru o experiență de neuitat, în Bora Bora. Inspirate din arhitectura locală, căsuțele din lemn au acoperișul realizat din frunze uscate de palmier și dispun fiecare de terasă privată. Un loc perfect pentru a-ți bea cafeaua dimineața și pentru a admira cerul înstelat noaptea.

De acolo poți să sari direct in apă, asta dacă te întelegi bine cu pisicile de mare, care  umblă nestingherite printre bungalouri. Ocazional te poți întâlni cu rechini de recif, care din câte am înțeles, nu sunt periculoși, atâta timp cât nu îi atingi sau provoci.

În cameră, nu te vei simți niciodată singur. Mereu e cineva cu ochii pe tine, o șopârlă, o pasăre sau miile de furnici care mișună prin toate lucrurile tale. În ultimele zile, ajunseseră să-mi fie chiar dragi și să realizez că de fapt eu sunt un musafir în lumea lor.

Activitatea mea preferată: plimbatul pe plajă, în picioarele goale, în timp ce admir răsaritul. Se pare că iubesc schimbarea, de aceea poate sunt innebunită dupa apusuri și răsarituri. Atunci am cele mai frumoase momente de prezență.

De ajuns cu atâta romantism! Să trecem la puțină acțiune. Am rezervat un tur de 7 ore, în care am învățat să conduc un jet-ski (not a big deal), am interacționat cu pisici de mare și am tremurat pe lângă rechinii de recif. Am făcut snorkeling printre o varietate de specii de pești, am luat prânzul la un restaurant local renumit: Bloody Mary’s și am putut admira Muntele Otemanu îndeaproape.

Momentul meu preferat: atingerea catifelată a pisicilor de mare.

Un alt tur a fost doar pentru explorarea insulei și pentru a cunoaște viața localnicilor. Contrastul dintre resorturile de lux și locuințele localnicilor este unul foarte mare. Oameni simpli, în locuințe rudimentare, pentru care lupta pentru supraviețuire îi impinge să mănance tot ce prind de la șobolani, până la câini și pisici. (me so sad 🙁 ) Am aflat de la ghid că apa pe care o beau este filtrată din ocean și că nu e recomandată pentru turiști, din mai multe motive.

Își câștigă traiul în mare doar din turism și aproape toată mâncarea o importă. Iar din cauza distanțelor mari, toate produsele ajung să fie foarte scumpe (un kg de fructe ajunge să fie și 10 euro). Raportul calitate/preț este unul foarte mic. În schimb, aceștia se mândresc cu perlele de Tahiti care sunt cele mai frumoase, rare și scumpe perle din lume.

La fel de special ca perlele este și dansul polinezian care te trimite într-o altă lume. O lume a incantațiilor, a senzualitații și a mișcărilor naturale la lumina flacărilor, în ritmuri de tobe. Frumusețea femeilor din Bora Bora e desprinsă din picturile lui Paul Gaugain. Floarea în păr este nelipsită. M-am adaptat și eu la cultura locală.

Tips & Tricks

1.Rezervă tururile cât mai din timp.

2.Ia destulă loțiune de protecție solară, cu factor 50 și loțiune cu aloe vera pentru calmarea arsurilor. Soarele e foarte puternic in orice perioadă a anului.

3.Spray împotriva țânțarilor

4.Bea apă imbuteliată pentru că apa lor vine direct din ocean (filtrată) dar corpul nu e obișnuit cu procentul mare de sare.

Stay tunned! Urmează o destinație la fel de specială: Dubai.